سرخط خبرها

زمان بازی تیم بانوان ایران و اردن| شنبه سخت در انتظار بانوان فوتبالیست‌ ایران

  • کد خبر: ۸۱۶۴۶
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
زمان بازی تیم بانوان ایران و اردن| شنبه سخت در انتظار بانوان فوتبالیست‌ ایران
پیروزی پنج‌گله ایران برای سرگروهی کافی نبود و تیم ملی فوتبال بانوان ایران باید روز شنبه نیز از پس حریف خود برآید.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ تیم ملی فوتبال زنان ایران با پیروزی پرگل رودرروی بنگلادش موفق شد اولین گام را در مسابقات مقدماتی جام‌ملت‌های آسیا‌۲۰۲۲ هند با موفقیت بردارد؛ هرچند یک گل بیشتر می‌توانست کار را روز شنبه برای آن‌ها آسان‌تر کند. ملی‌پوش مشهدی تیم ملی فوتبال بانوان هم نقش پررنگی در گل‌زنی‌ها داشت و در ۳ گل تأثیر مستقیم داشت و به هم‌تیمی‌های خود پاس‌های دقیقی داد.

بردیم، اما صدرنشین نشدیم

ظهر روز چهارشنبه، ورزشگاه بنیادکار تاشکند میزبان رقابت ۲ تیم دختران ایران و بنگلادش بود. وحید صالحی از ازبکستان این دیدار را سوت زد. زهره کودایی، غزاله بنی‌طالبی، گلنوش خسروی، بهناز طاهرخانی، ملیکا محمدی، ملیکا متولی، ثنا صادقی، زهرا سربالی، هاجر دباغی، سمانه چهکندی و نگین زندی ترکیب تیم ایران مقابل بنگلادش بود. مقامات سفارت ایران در ازبکستان نیز در ورزشگاه حضور داشتند و این دیدار را از نزدیک تماشا کردند.

با توجه به پیروزی پنج‌گله تیم ملی فوتبال زنان اردن مقابل بنگلادش در اولین مسابقه گروه G رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا، شاگردان مریم ایراندوست هم باید اولین گام را در مقابل بنگلادش، با قاطعیت بر‌می‌داشتند تا در روز پایانی برای تعیین سرنوشت تیم صعودکننده و سرگروه، ۲ تیم شرایط برابری داشته باشند. شاگردان مریم ایراندوست با ارائه یک فوتبال تهاجمی و خلق موقعیت‌های پرشمار روی دروازه حریف موفق شدند با قاطعیت گام اول را بردارند؛ البته برتری پنج‌گله برای صدرنشینی کافی نبود، چرا‌که تیم‌های ایران و اردن در شرایطی برابر به لحاظ تفاضلی قرار گرفتند، اما به‌دلیل رتبه بالاتر اردن در رده‌بندی فیفا، این تیم صدرنشین گروه ماند.

چشم‌به‌راه شنبه سخت

در گروه G‌مقدماتی جام ملت‌ها، تیم‌های ایران، اردن و بنگلاش حضور دارند که فقط یک تیم راهی مرحله اصلی می‌شود. تیم‌های ایران و اردن هر دو با ۳ امتیاز و تفاضل گل ۵ در شرایط برابری قرار دارند. حالا ملی‌پوشان فوتبال زنان ایران برای سرگروهی در گروه G و صعود به جام ملت‌های آسیا‌۲۰۲۲ هند، محکوم به پیروزی مقابل اردن هستند و نتیجه‌ای جز پیروزی، صدرنشینی و صعود اردن به جام ملت‌ها را رقم خواهد زد.

درخشش ملی‌پوش مشهدی

سمانه چهکندی، ملی‌پوش باتجربه مشهد، نقش تأثیرگذاری در این پیروزی و گل‌های زده داشت. او مهندس تیم ملی است و با پاس‌های گل دقیق خود همیشه کمک بزرگی برای تیم ملی بوده است. او در این بازی نیز روی ۳ گل تأثیر مستقیم داشت. هنوز ۴ دقیقه از شروع بازی نگذشته بود که روی ارسال ضربه ایستگاهی به‌دست‌آمده از سمت چپ دروازه بنگلادش توسط سمانه چهکندی، ملیکا متولی با ضربه سر دقیق توانست دروازه بنگلادش را خیلی زود باز کند.

در دقیقه‌۱۳ دوباره سمانه چهکندی با ارسال کرنر از سمت راست، گلنوش خسروی، مدافع پیش‌تاخته تیم ملی، را در موقعیت گل‌زنی قرار داد و ضربه سر او پس از برخورد به مدافع بنگلادش وارد دروازه این تیم شد. در گل پنجم نیز که دقیقه‌۶۰ به ثمر رسید، پس از دفع ناقص توپ روی ارسال کرنر سمانه چهکندی، چهکندی مجددا اقدام به سانتر کرد که توپ ارسالی او به دست مدافع بنگلادش برخورد کرد و داور اعلام پنالتی کرد. این پنالتی هم توسط بهناز طاهرخانی نواخته شد و ضربه او به‌سمت راست دروازه بنگلادش رفت و گل پنجم به ثمر رسید.

گل‌های دیگر در دقیقه‌۳۰ و ۵۵ به ثمر رسید. ضربه آرنج چاکما، دروازه‌بان بنگلادش، به هاجر دباغی، مهاجم ایران، در جدال هوایی باعث اعلام پنالتی ازسوی داور شد که ضربه پنالتی را بهناز طاهرخانی، کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان ایران، به وسط دروازه زد و گل سوم را این‌گونه به ثمر رساند. در گل چهارم، روی پرسینگ عالی ملی‌پوشان فوتبال زنان ایران و توپ‌گیری نگین زندی، زندی توپ را به دباغی رساند و هاجر دباغی با یک شلیک تماشایی توپ را به زیر طاق دروازه بنگلادش چسباند و چهارمین گل تیم ملی فوتبال زنان را رقم زد.

دقیقه‌۹۰+۱ شلیک تماشایی زهرا قنبری از فاصله سی‌متری دروازه با واکنش عالی دروازه‌بان بنگلادش همراه شد و توپ راهی به دروازه پیدا نکرد و به کرنر رفت. اگر این گل به ثمر می‌رسید، روز شنبه ملی‌پوشان کمی با خیال راحت‌تر به میدان می‌رفتند؛ زیرا در آن صورت تساوی هم می‌توانست آن‌ها را به مرحله بعد برساند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->